naar top
Menu
Logo Print

Matexpo kende een topeditie

41.414 bezoekers, een beursterrein van 135.000 m², meer dan 1.400 merken én meer dan 360 exposanten
magazine

De 37e editie van Matexpo was bijzonder geslaagd. Het is duidelijk dat de bouwsector stilaan uit haar dal kruipt. En dat vertaalt zich in een betere verkoop van machines en bouwmaterieel. Op de officiële opening waren meer dan 700 aanwezigen met als gastspreker Peter Vyncke, CEO Vyncke, onderneming van het jaar en François Bellot, minister van Mobiliteit, belast met Belgocontrol en de Nationale Maatschappij der Belgische spoorwegen. Tijdens de uitreiking van de Awards kaapte Verhelst Machines met Recogeno de Green Award weg. JCB Belgium viel daarnaast in de prijzen voor de Innovation Award met de JCB Hydradig. De Marketing Awards werden opgedeeld in vier categorieën en gingen naar Intermat in de categorie buitenstanden boven de 300 m², en Cebeko in de categorie buitenstanden kleiner dan 300 m², MAN Truck & Bus in de categorie binnenstand boven de 75 m², en Ficos in de categorie binnenstand onder de 75m²: zij brachten via eigen acties de meeste bezoekers aan. Centraal op Matexpo blijft natuurlijk het immense aanbod van machines en voertuigen. Deze editie was er geen demozone waar de machines gedemonstreerd werden, maar dit heeft zich vertaald in een nieuw event: Demo Days powered by Matexpo dat plaatsvindt op 8 & 9 september 2018 op de Sodewa Site in Braine L’Alleud. Nog enkele cijfers: 41.414 bezoekers t.o.v. 39.335 in 2015, een beursterrein van 135.000 m², meer dan 1.400 merken én meer dan 360 exposanten.