Lotus trekt merknaam Biscoff verder door

Vanaf 2021 vindt u de speculooskoekjes ook in België, Nederland en Frankrijk onder de merknaam 'Biscoff' in de winkelrekken
Vanaf 2021 komen de speculooskoekjes ook in België, Nederland en Frankrijk onder de merknaam 'Biscoff' in de winkelrekken

Koekjesproducent Lotus, met hoofdvestiging in Lembeke, schrapt vanaf volgend jaar de naam 'speculoos', om voortaan wereldwijd de Amerikaanse merknaam Biscoff te gebruiken. Dat zei topman Jan Boone in een gesprek met De Tijd.

Lotus is met zijn speculooskoek actief in een 65-tal landen. Enkel op zijn drie thuismarkten - België, Nederland en Frankrijk - staat nog Lotus Speculoos op de verpakking. In alle andere landen komt het 'speculooskoekje' op de markt onder de naam 'Biscoff, biscuit with coffee'.

Boone geeft aan die naam nu overal te willen gebruiken om van zijn 'speculoos' een 'global brand' te maken. Dat betekent dat de naam 'speculoos' in ons land - en in onze buurlanden - verdwijnt. "Tegelijk komt er zo een einde aan de verwarring met de Hasseltse of Hollandse speculaas", klinkt het.

Volgens de Lotus-topman is Biscoff nu al de grootste 'Belgian owned' brand in de wereld - exclusief AB InBev - en kan het naast merken als Coca-Cola, Lay's en Heinz gaan staan. Het merk Lotus wordt niet vervangen.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door Wouter Verheecke9 november 2020
Print Magazine

Recente Editie
28 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine