HYBRID CORE TECHNOLOGIE
De besturings- en ophangingscomponenten van moderne auto's zijn zijn beduidend beter dan in 1919. De technische constructie, materiaalkeuze, productiemethoden, bouwnauwkeurigheid en kwaliteit van de onderdelen zijn ingrijpend veranderd. Innovatie na innovatie heeft geleid tot een eeuw van fantastich auto-ontwerp, -productie en -onderhoud.
MOOG® heeft een nieuwe Hybrid Core Technologie voor lagers ontwikkeld. Door het gebruik van koolstofvezelversterking verhoogt de Hybrid Core Technologie de duurzaamheid van de wieldraagarmen, fuseekogels, spoorstangeinden en axiale stangen van MOOG aanzienlijk. De duurzaamheid en veiligheid worden verder verbeterd door het gebruik van inductieharding op de tapeinden van de componenten. Inductieharding is een warmtebehandelingsproces dat een vervijfvoudiging van de oppervlaktehardheid van een onderdeel mogelijk maakt en de sterkte van de tapeinden kan verdubbelen.
Alles over de productinnovaties bij MOOG
Het nieuwe ontwerp vermindert ook de gestage toename van de radiale doorbuiging die componenten kunnen ondergaan tijdens hun levensduur, wat in het algemeen en eenvoudiger bekend staat als speling. Het verminderen van deze abnormale toename van de doorbuiging betekent dat het precieze stuurgevoel en de gecontroleerde veerbeweging bij het gebruik van het onderdeel behouden blijft.
MOOG onderscheidt zich door de geschiedenis heen door zijn innovatie. Wij onderkennen het belang van besturings- en ophangingscomponenten voor de veiligheid en het comfort van een voertuig - twee van de belangrijkste en meest geruststellende factoren voor automobilisten. Daarom hebben wij de Hybrid Core Technologie ontwikkeld en en blijven we investeren in technologieën en processen die onze klanten voorzien van slimme en betrouwbare onderdelen.
Hybrid Core Technologie wordt op de meeste onderdelen van MOOG ingevoerd, naast andere productinnovaties die de duurzaamheid en het comfort verbeteren: zinkcoating en een nieuwe verscheidenheid aan synthetisch vet. De fuseekogels en stabilisator-verbindingsstangen van MOOG zijn nu voorzien van een zinkcoating, waardoor ze uitzonderlijk corrosiebestendig zijn en hun duurzaamheid nog verder wordt verbeterd. Tevens wordt nu op alle MOOG-accessoires een zinkvlokkencoating aangebracht , waardoor de weerstand tegen corrosieve wegcondities wordt verhoogd. Daarnaast hebben de ingenieurs van MOOG gekozen voor een nieuw synthetisch vet dat een uiterst soepele bediening mogelijk maakt en dat de werkplaatsen een groter installatiegemak biedt.
