Met CarGarantie worden tweedehandsautokopers trouwe klanten
Voor tweedehandsauto's bestaat er geen fabrieksgarantie, waardoor klanten zich minder gebonden voelen aan het autobedrijf. Een garantie, die vaak jarenlang verlengd kan worden, verhoogt echter de kans op jarenlange klantloyaliteit, betere kansen en meer omzet in de aftersales. Bovendien vormt garantie een kwaliteitskenmerk dat een doorslaggevend argument kan zijn bij de aankoop van tweedehandsauto's.

Extra winst
Aftersales kunnen de omzet en winst aanzienlijk doen stijgen. Zo kan de klant bij een defect reparatiewerken laten uitvoeren die door de garantie gedekt zijn. Maar ook voor onderhoud, wat in de voorwaarden gespecificeerd wordt, kunnen klanten terecht bij garantieverstrekkende bedrijven. De dealer kan dit extra contact met de klant dan ook benutten om actuele aanbiedingen, acties en diensten voor te stellen.
Klantenbinding op lange termijn
De producten van CarGarantie bieden dealers tal van garantieopties voor tweedehandswagens. Dealers kunnen garanties sluiten met een looptijd van 12 tot 48 maanden, die vaak door de klant nog verlengd kunnen worden. Zo kan de auto vanaf de aankoop jarenlang beschermd worden tegen reparatiekosten en verbindt de dealer zijn klanten op lange termijn aan zijn bedrijf.
Luc Baetens, directeur CarGarantie Benelux: "Service en onderhoud zijn onontbeerlijke factoren om de winstgevendheid van een garage te garanderen, zowel wat de opbrengst betreft als de klantenbinding. Een eenvoudig maar lonend hulpmiddel is de garantie. Het leidt tot talrijke klantcontacten en daarmee tot optimale werkplaatsbezetting en voordelige bijkomende zaken. Bovendien bevordert het ook de liquiditeit van een bedrijf."

