- 15 december 2017
- | Bron: Infrastructure
Hybride percussiebreker
Hybride percussiebreker Nieuwe hydraulische breker is een economisch model voor hoge prestatie-eisen De nieuwe R5e breker wordt aangedreven door een Volvo 6 cilinder motor van 345 kW (TAD 1373 VE; EU IV) die de slagrotor van 5.100 kg draaiende houdt. Een generator van 160 kVA levert het nodige vermogen voor alle elektrische motoren voor het vervoer van materialen, waaronder de vibrerende voedingsunit en de nieuwe neodymium magneet van Keestrack (optie). Ondanks een totaalgewicht dat bijna 500 kg meer bedraagt dan dat van de diesel/hydraulische versie, tonen de tests op het terrein aan dat de hybride R5e tot 45% minder brandstof verbruikt. Dit is te danken aan het constante toerental van de Volvo dieselmotor en de afschaffing van het complexe netwerk van koelenergieverslindende, hydraulische leidingen.
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.