Digitale ondersteuning voor bouwondernemers

Bouwunie Limburg gaat leden digitaal op de kaart zetten

De bouwsector digitaliseert razendsnel. De Vlaamse bedrijven zijn zich daarvan bewust en doen dan ook hun best om mee te zijn. Op die manier kunnen ze de snelheid en de efficiëntie van de bedrijfsprocessen verhogen, en de communicatie naar de klant verbeteren.
Uit een enquête die Bouwunie uitvoerde bij 259 bouwbedrijfsleiders, blijkt dat de basis van de moderne informatie- en communicatietechnologieën reeds aanwezig is. 83% van de ondervraagden gebruikt de smartphone voor professionele doeleinden en 91% checkt minstens één keer per dag de bedrijfsmails. 65% heeft een eigen website, terwijl 10% concrete plannen heeft om er op korte termijn een te hebben. Iets minder dan de helft is met het bedrijf actief op sociale media, vooral Facebook (80%) en LinkedIn (47%). Wie niet actief is, zegt vooral dat hij/zij daar geen tijd voor heeft of dat dit voor het bedrijf geen meerwaarde biedt.
De cijfers zijn goed, maar het kan beter. Bouwunie Limburg wil de drempel om digitaal aanwezig te zijn (via een website of de sociale media) drastisch verlagen. Daarvoor zal het zijn leden proactief benaderen, en een bijkomend diepgaander onderzoek uitvoeren naar de digitale activiteit van elk lid en diverse opleidingen voorzien. Daarenboven wil het zijn leden promoten via de nieuwe website bouwsectorgids.be. Naast info over premies, regelgeving en nieuwigheden op vlak van (ver)bouwen enz., zal de website ook een betrouwbare zoekrobot zijn voor de particuliere bouwer en (ver)bouwer.

Je kan dit artikel volledig lezen na registratie

Reageer

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Aannemer 

Aannemer maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.