Partnercontent

Andreas Cremer wordt de nieuwe CEO van Febiac

Andreas Cremer wordt de nieuwe CEO van FebiacAndreas Cremer wordt vanaf 1 november 2020 de nieuwe CEO van de Belgische en Luxemburgse automobiel- en tweewielerfederatie, Febiac. De 50-jarige Duitstalige Belg volgt Luc Bontemps op, die deze functie sinds januari 1999 vervult. Andreas Cremer is sinds 2008 actief in de automobielindustrie, waarbij zijn laatste functie die van secretaris-generaal van de autoconstructeur Audi Brussels was. Op 64-jarige leeftijd heeft Luc Bontemps de wens geuit om volgend jaar gebruik te maken van zijn pensioenrechten en in de herfst geeft hij de fakkel al aan zijn opvolger door.

De voorzitter van Febiac, Philippe Dehennin, is verheugd om de beslissing van het Recruitment Committee: "Andreas Cremer ligt erg goed bij de leden van Febiac. Dankzij zijn professionele ervaring en met de hulp van een team van zeer ervaren deskundigen zal de nieuwe CEO ten dienste staan van de hele sector om de toekomst van de mobiliteit in België en het Groothertogdom Luxemburg actief vorm te geven". Tegelijkertijd bedankte Philippe Dehennin de huidige CEO Luc Bontemps: "Sinds 21 jaar leidt hij Febiac met succes door een groot netwerk op te bouwen met belangrijke partners uit de maatschappij, de politiek en het bedrijfsleven en door belangrijke veranderingen in gang te zetten. Luc Bontemps is een groot voorstander van de vrije keuze van mobiliteitsoplossingen voor iedereen en heeft de deuren van de federatie geopend voor de actoren van de nieuwe mobiliteit. Voor deze prestaties wil ik hem uitdrukkelijk bedanken namens ons hele team."

Een van de belangrijkste hoekstenen van de strategie van Febiac ligt in de komst van een nieuw tijdperk van "intelligente" mobiliteit, waarin milieubescherming, de mobiliteitsbehoeften van de verschillende gebruikersgroepen en het concurrentievermogen van de sector een centrale rol spelen. Volgens de voorzitter van FEBIAC zullen de toekomstige CEO en zijn team het evenwicht tussen ecologie en economie blijven bewaren en zijn ze niet van plan om de voorkeur te geven aan een "alles voor de auto"-aanpak. "Het economisch, sociaal en ecologisch herstel verloopt via én de auto én de gemotoriseerde of nietgemotoriseerde tweewielers én het stedelijk openbaar vervoer, versterkt door het spoor, voor wat de hoofdassen betreft", besluit de voorzitter van Febiac.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
company corner

FEBIAC

WOLUWEDAL 46 bus 6, BRUSSEL 1200Meer info
Beurzen en evenementenFossiel aangedreven personenwagensKleine bestelwagens (<2 t)Middelgrote bestelwagens (2-3 t)Grote bestelwagens (>3 t)Auto-invoerdersPick-upsHybride personenwagensLichte vrachtwagens (<16t)Fossiel aangedreven vrachtwagensZware vrachtwagens (>16t)Zware terrein vrachtwagens (>16t)
Print Magazine

Recente Editie
28 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine